tisdag 4 september 2012

Vad har hänt med pappas tjej??

image



Vi har varit välsignade, väldigt dessutom, med alla våra fyra barn. Alla har varit friska och aldrig något strul med deras hälsa. Det enda undantag jag kan komma på är Willes förlossning som var lite för dramatisk, men annars inget. Fram till nu.

Nu har Haylie varit som en zombie i flera dagar. Hon är trött hela tiden och äter väldigt lite men ingen feber eller nåt sånt. Förra veckan blev hon biten av en kille på dagis och när vi ringde 1177 idag så trodde dem att det kunde bero på den händelsen. Bull Shit säger jag. Nu har vi fått tid på VC i morgon och förhoppningsvis får vi ett lugnande besked därifrån.

Under alla mina år som bloggande pappa har jag läst om sjuka barn, om barn som inte mår bra men jag har aldrig tänkt tanken att det skulle kunna hända oss. Jag tror alltid det värsta och förbered på en tung resa. Jag gör vad som helst för att få tillbaka min älskade lilla Haylie, hon som inte kan sitta still, som bara måste undersöka allt och som bara är helt underbart mycket Haylie.

Att stå så här på sidan när en liten flicka som Haylie, som precis börjat sitt liv och som ännu inte kan säga vad som är fel, är det värsta man kan gå igenom med en tillsynes frisk tjej. Att inte kunna få sitt barn att le, att se dem lida är hemskt.

Nu ligger hon bredvid mig och sover. Låt oss vakna upp i morgon och inse att alla mår bra.

God natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar