torsdag 6 september 2012

Jag är så jävla dum i huvudet

Jag är så jävla dum i huvudet. Jag fick precis Haylie att lida mer än vad hon egentligen hade behövt.

Det var dags för blodprov ingen, precis som varje timma - dag som natt. Det va en ny sköterska som skulle göra det och hon frågade om det var i handen via kanylen som man tagit blodprovet förut och jag svarade ja. Inget mer med det, jag gick ut i köket och hämtade kaffe. När jag kom tillbaka så hade hon börjat tappa blod, eller börjat försöka åtminstone. Jag såg att han började göra det via kanylen i vänsterhanden fast dem gjort det i högerhanden förut men jag tänkte att det kanske inte spelar någon roll.

Så fort sköterskan började röra på nålen i kanylen så började Haylie skrika, eftersom sköterskan fortsatte så utgick jag från att det var ett måste att göra det just på den handen. Efter en kvart av gallskrik, tårar och enorm smärta så säger sköterskan: "Jaha, dem kanske tagit blod från andra handen förut". Ehh, jo tjena, du kunde ju ha frågat om det så skulle jag ha berättat det för dig.

Jag skulle självklart ha sagt till om att det var fel hand på en gång och räddat Haylie från en massa tårar, så jävla korkat. Det slutade med att hon tog ett stick och blodsockervärdet var 3,9 trots att hon ätit ytterst lite så det var inte superbra. Det ska ju ligga kring 4-7 men 0,1 fel trots att hon ätit dåligt så får man ändå säga att hon återhämtar sig väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar