torsdag 30 augusti 2012

Vi lagade och det blev paj

Just nu sitter jag på ett temporärt kontor för att jobba med en hemsida som bara måste bli klar innan måndag, men är det ågot jag lärt mig så är det att korvstoppning inte är lösningen. Det är heller ingen panik, det är inte så mycket som ska göras men det är all bildredigering som tar tid och som gör det hela lite drygt.

Så för att koppla bort det här så körde vi lite familjedag på förmiddagen och bakade en paj. Barnen var hemma från dagis idag och den största anledningen var att Haylie hade blivit biten på ryggen igår av något barn och när Camilla ringde för att höra sig för om vad som hänt så kände dem inte till det, vi resonerade som att det var bäst att barnen var hemma idag och bara chillade. Camilla var kapten på pajbakandet och även om honom var missnöjd med degen så tyckte alla att det var gott, inkluderat superkräsna Haylie.

Under det där med paj. Det är ju det enda man lagar för att den ska bli paj, annars vill man ju gärna att det ska vara tvärtom så det går från paj till lagat.... Förstår ni hur jobbigt jag har det när jag måste sitta och fundera på sån där skit.

   

Dags att återgå till arbete.

1 kommentar:

  1. Tråkigt med barnet som bitit ert barn på förskolan. Jobbar inom förskolan och tyvärr händer det att barn biter när de känner sig trägda av nån anldening- de har tänk sig en bil och någon annan hinner före tillexempel. MEN förskolepersonalen borde ha inforemrat er! OCH inte bara säga att de inte hade koll! DÅLIGT! Riktigt dåligt!

    SvaraRadera