söndag 19 augusti 2012

Söndagen i bilder

Söndag, ska vara vilodagen men så blir det ju aldrig. i åkte på riktigt höstväder idag och jag älskar ju det så det var en riktigt bra start på dagen - minus huvudvärk som onekligen kommer allt oftare. Men i övrigt har det varit full fart hela dagen, här kommer lite bilder.


Vi tog oss en tur till farsan på eftermiddagen och där vankades det självfallet glass, lite av en söndagstradition under sommaren - och ungarna verkar ju inte tröttna på det heller.



När vi var hos farsan såg jag en tröja som såg väldigt bekant ut. Det var självklart tröjorna som vi tryckte inför vår "Lustbussen-turné" 2002. Dem var fula då och om möjligt ännu fulare idag, men ett fint minne, som farsan nu använder som slit och släng-tröja.



Ella har tjajat om att få hoppa i farsans studsmatta i all evighet nu. Hon var så sugen att göra det härom dagen men när farsan inte hade tagit ner trädgårdsmöblerna därifrån efter gräsklippningen så funkade inte det och hon blev mäkta irriterad. Nu fanns chans till revasch och hon kunde inte få på sig skorna snabbt nog.



Haylie älskar att städa, det är bara att konstatera. Så länge jag kan minnas så har hon blivit överlycklig så fort man slagit på dammsugaren, det blir hon fortfarande och nu är det hon som dammsuger hos oss med lite hjälp. Idag skulle jag skura hela lägenhet och även då ville hon vara med, hon bara älskade det också.



Jag tog en kortare paus med kaffe på balkongen (och lite twitter). När jag kom tillbaka hade Haylie fortsatt städningen på egen hand, det gick väl så där kan man säga, men hon hade roligt och det är väl det viktigaste.



Mitt i allt städstök så var jag bara tvungen att stanna till hos Wille. Den killen växer så det knakar och idag lyckades han ställa sig på alla fyra, normalt brukar han stå och göra armhävningar med sin lilla älg, hmm showoff :)


Det var det, i morgon, eller idag, så bär det av till Härnösand med hea familjen. Får se hur glad man är när man ska åka buss med fyra barn, en lätt irriterad sambo i sådan situationer och en stor dubbelvagn. Tippar på att det kan bli vansinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar