söndag 26 augusti 2012

Slutet har kommit

Det har varit ett par tunga dagar här nu, rent mentalt. Ikväll kulminerade det på något sätt med det enorma regnoväder som svepte in, det var som om det var ett tecken på något sätt. Jag har under de senaste veckorna gått runt och funderat en massa, väldigt mycket framtid men lika mycket nutid.

Jag har jobbat som hockeyskribent sedan 2008 så gott som på heltid under hela perioden men nu känner jag att jag nått någon typ av vägskäl. Det funkar helt enkelt inte längre, dels ur ett familjeperspektiv men kanske ännu mer ur mitt personliga perspektiv där jag känner att jag kommit till den punkten att jag inte har mer att uträtta där. Kanske blir det någon krönika i framtiden, men annars så ser jag ingen fortsättning på det.

Efter att ha levt med hockeyn så gott som dygnet runt så måste jag ju ersätta tiden med något, förutom det uppenbara att jag kommer lägga all den tiden som jag missat på familjen så måste man ju också försöka hitta något annat att pyssla med, men vad det är har jag ingen aning om nu. En sak är dock klar för mig, det kommer att kännas annorlunda det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar